היום, יותר מתמיד, כדי להצליח, כולנו זקוקים לסטרטר...

ברוכים הבאים, אני שירית בן- ישראל,

אני יועצת אסטרטגית, מומחית לפיתוח עסקי- אישי ולשיווק יצירתי. ב- 15 השנים האחרונות אני מפתחת כלים ועסקים שמשפרים לאנשים את החיים. פיתחתי שיטה מנצחת (שיטת ש.מ.ך©) שהופכת ידע וניסיון של בעלי עסקים- לשיטה, מודל, כלים, שמבדלים אותם מעסקים אחרים.

כאן, בבלוג הסטרטר, תמצאו את כל מה שיזמים, פרילנסרים ובעלי עסקים קטנים צריכים כדי להניע רעיונות, מיזמים ותהליכים ולהפוך לבעלי עסקים רווחיים, תורמים ומשמעותיים.

יש לך רעיון או חלום לעסק משלך? פתחת עסק ואתה זקוק למיקוד עסקי ולכלים שיווקיים כדי להגדיל מכירות? יש לך בשורה אישית והיית רוצה להפוך אותה לשיטה, מודל כלים משלך, שיהפכו אותך למותג בתחום?

זקוק/ה לסטרטר? דבר/י איתי עכשיו: שירית- 0522-435-259

23.6.2016

מרגיש תקוע?: כך תגדיר מיקוד עסקי

כתבה ראשונה בסדרה:

האם יש לך מיקוד עסקי?

מיקוד לעסק זה כמו ריטלין רק בלי תופעות הלוואי. בהיעדרו, אתה והעסק משקיעים אנרגיה ומשאבים מרובים והתוצאות, איך לומר, לא משהו. מנגד, איתו, הכול בהיר, מובנה וענייני. 

המשמעות הפשוטה של צמד המילים "מיקוד עסקי' היא שעשית עם עצמך או בליווי יועץ עסקי מקצוע, תהליך בו הגדרת 3 דברים מרכזיים. את תהליך ההגדרה נבצע באמצעות מודל אבל'ס להגדרת מהות העסק ולסיפוק צרכי לקוחות-  
Abell's framework for defining the business
                                   
המודל מיועד להתייחסות ללקוחות קיימים וגם ללקוחות עתידיים, וייחודו בכך שהוא מניע לחשיבה על צרכים ולא על מוצרים כפי שאנחנו רגילים:

1. מי הלקוחות שלך?
2. מה הבעיות/ כאבים/ צרכים של שלהם?
3. ואיך הפתרונות שתייצר עונים על הצורך שלהם?




ולמה מיקוד עסקי חשוב כל כך? כי כשאין לך מיקוד עסקי אתה לכאורה פונה לכל הלקוחות בכל בעיה אפשרית, מה שידוע לכולנו שאינו אפשרי- בבחינת "יותר זה פחות"- more is less

מיקוד עסקי יכול להיראות כך:
אני יועצת עסקית שעובדת עם בעלי עסקים קטנים (לקוח 1) שרוצים לפתוח עסק ולא יודעים איך וממה להתחיל (צורך 1) ועם בעלי עסקים קיימים (לקוח 2) שרוצים ללמוד איך לשווק את עצמם ברשת (צורך 2 ) כדי להגדיל מכירות (צורך 3) ולהפוך את עצמם למותגים (צורך 4).

ועכשיו תורך:

אני ________________ (העיסוק/ מקצוע רשמי שלך)

שעובד/ת עם ________________________ (לקוח 1)

שרוצים ל_____________________ (צורך 1)

ועם ________________________(לקוח 2)

שרוצים ל_______________________________(צורך 2 )

כדי __________________________________ (צורך 3)

ו____________________________________ (צורך 4)

בכתבה הבאה אתייחס לנושא המהות שלך ושל העסק. עסקים קטנים ובעליהם הם כמו כלים שלובים- המהות של בעל העסק יוצרת את מהות העסק. לכן, כבר בשלב ראשון חשוב מאד להבין מיהו בעל העסק (אישיות, חוזקות, חולשות, כישורים, מיומנויות) מה מייחד אותו (ערכים מוספים) מה מניע אותו (התשוקה) ומה הוא הכי רוצה לעשות בעולם באמצעות העסק (ייעוד) ואת כל אלו לתרגם לשליחות שתקדם את המימוש וההגשמה.







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

יש לך מה לומר? אשמח לשמוע...